10 Nisan 2010 Cumartesi

Depresyon ve tanbur



İsviçreli ünlü psikiyatrist Hans Districht Gencher'in yaptığı bir çalışmada depresyon hastalarında tanburun iyileştirici etkisinin olduğu saptandı. Özellikle sabah saatlerinde kahvaltıdan önce dinlenen yarım saatlik tanburun depresyon hastalarında anksiyeteyi azalttığı, isteksizlikde azalma sağladığı ve uyku düzenini düzelttiğini belirtti. Hans Districht Gencher geçen sene bu çalışmanın bir benzerini çello ile yapmış fakat anlamlı bir sonuç bulamamıştı. Kameralarımıza konuşan Tanburi Bahri Bey " Bu sonuç benim için hiçte şaşırtıcı olmadı. Bekliyordum. Hans Bey çalışma öncesi benimle mütaalada bulunmuştu. Kendisine benim de borderline hastalarla rast makamında tedavi adlı çalışmamı sunmuştum. Çok beğenmişti. Umarım bu açılan yoldan daha bir çok psikiyatrist gidecek ve yeni tedavi yöntemleri bulunacaktır diye düşünüyorum. Seneye Akiskal ile bipolar bozukluk manik atakta tanbur tedavisi adlı çalışmayı planlıyoruz" dedi.

İSG Varşova'dan bildirdi.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder